Gegants de Viserta

Gegants de Viserta

Els Gegants de Viserta

  

 

El fet Geganter a la Vila de Monistrol de Montserrat i en concret al carrer Viserta es difícil de precisar, algunes persones assenyalen com a data d’inici d’aquesta tradició l’any de l’estrena del ferrocarril Cremallera de Montserrat, és a dir l’any 1892.

Del que si en podem estar segurs és que els predecessors dels actuals gegants de Viserta, eren una gegants “d’estar per casa”. Les fonts orals afirmen que els primers gegants, segons el que recorden dels seus avantpassats eren molt rudimentaris.

 

 

Per a fer el cap s’emprava una coixinera plena de plomes la qual es complementava amb una carota de cartró i una cabellera postissa. Per a fer el cos s’utilitzaven unes màrfegues plenes de pellofes i els braços els constituïen uns calçotets llargs (sembla ser de Cal Tal·lara) plens de serradures o segones. El millor cobrellit servia per a fer el vestit i els complements que lluïen els gegants (collarets, arracades, mocadors… ) eren aportacions fetes pel veïnat.

 

Gegants de Viserta
pertany a l'Agrupació de Colles de geganters de Catalunya

RSS Novetats en RSS