Com cada any la Festa de la Santíssima Trinitat, una de les més antigues de l’Espluga —els monjos de Poblet van començar a venerar-la al segle XIII en aquest indret natural— ha comptat amb els tradicionals actes litúrgics, de cultura popular i de germanor. Diumenge els actes van celebrar-se a l’ermita, reoberta per la Germandat i la Parròquia ara fa quatre anys amb el nou Servei d’Acollida al visitant. A les 12h del migdia el nou rector ‘in solidum’ de les parròquies de la Unitat Pastoral de l’Espluga, Mn. Miquel Barcos, hi va celebrar la seva primera missa, a la plaça de l’ermita, acompanyada pel Cor Parroquial. En acabar, els Grallers de l’Espluga i els nanos de l’Agricultura van oferir els seus balls. La cultura popular espluguina té un fort vincle amb la Santíssima Trinitat. La majoria d’elements històrics estan documentats des de la processó de la Santíssima Trinitat de 1883.
Els actes van acabar amb el dinar de germanor a l’ermita, amenitzat pel trio Som Tres, seguit del cant dels Goigs a la Santíssima Trinitat, a la capella de l’ermita.
Dissabte va tenir lloc la missa de vigília a l’església vella, on es venera la imatge parroquial de la Santíssima Trinitat, recuperada de l’abandó l’any 2022. Després, a la plaça de l’Església van actuar-hi els gegants Miquel i Trinitat, que enguany compleixen 10 anys. Els dos gegants de la Germandat van acompanyar la comitiva fins a l’Antic Hospital on l’any 1877 va fundar-se l’entitat en actiu més antiga de la vila. Allà, des del 2007 es fa, anualment, un homenatge floral als socis fundadors.